ACTA DE CONSTITUCIÓN
DE LA ASOCIACIÓN DE MEDIACIÓN DE GALICIA (AMEGA)
En Pontevedra o día 29 de novembro de 2011, ás 12:00 horas,
con asistencia dos Socios/as promotores desta Asociación que ó
marxe se relacionan, todos/as eles maiores de idade e con plena capacidade de
obrar, dá comezo a presente Asamblea Fundacional, ca orde do día seguinte:
1.
Constituir
a Asociación de Mediación de Galicia (AMEGA).
2.
Aprobación
dos estatutos desta asociación.
3.
Elección
da Xunta Directiva.
4.
Fixar
o importe das cuotas.
Dase lectura ós estatutos que son aprobados por unanimidade,
decidindo constituirse a Asociación.
Procédese a continuación á elección da Xunta Directiva, sendo
elexidos:
PRESIDENCIA: D. Jose Antonio Méndez Novoa.
VICEPRESIDENCIA: Dna. Ana Mª Barreiro Barros.
SECRETARÍA: Dna. Irma Pazó Iglesias.
TESOURERÍA: Dna. Ilda Mera Oitavén.
VOGALÍA 1: Raquel Enríquez Fernández
VOGALÍA 2: Yolanda Cobo Pacios.
VOGALÍA 3: Yolanda Díaz Resco.
Acórdase por unanimidade establecer unha cuota de ingreso de
50€ e unha cuota anual de 30€ por socio.
Vista a orde do día, as 13:30 h. levántase a sesión.
En proba de conformidade, asinan os presentes.
ESTATUTOS
CAPÍTULO I. DENOMINACIÓN, ENDEREZO, AMBITO DE ACTUACIÓN E DURACIÓN.
Artigo 1.- Denominación.
1. Coa
denominación de ASOCIACIÓN DE MEDIACIÓN
DE GALICIA (AMEGA) constitúese
esta entidade ó amparo da Lei Orgánica 1/2002, de 22 de marzo, e normas complementarias,
con capacidade xurídica e plena capacidade de obrar, carecendo de ánimo de
lucro.
2. A
asociación rexirase polos presentes Estatutos e no non previsto por eles, farao
pola lexislación en vigor referente á materia.
Artigo 2.- Enderezo.
A asociación
establece o seu domicilio social na R/ Revolta, nº11; Matamá, na localidade de
Vigo, provincia de Pontevedra, C.P. 36213
Artigo 3.-
Ambito e duración.
O ámbito de
actuación no que vai desenvolver principalmente as súas actividades é todo o
territorio da Comunidade Autónoma de Galicia.
Esta
asociación constitúese por tempo indefinido.
CAPÍTULO II. FINS E ACTIVIDADES.
Artigo 4.- Fins
A existencia
desta asociación ten como fins os seguintes:
·
Divulgar e promocionar a mediación así como a investigación
e estudos deste ámbito.
·
Promover a utilización da mediación como medio
apropiado de resolución dos conflictos.
·
Manter as relación oportunas coa Administración
competente en materia de mediación, Universidades, outras asociacións e demais
autoridades.
·
Ofrecer apoio e asesoramento ós seus asociados
para o mellor desarrollo da súa actividade.
·
Representar ós asociados e defender os seus
dereitos ante os distintos organismos oficiais.
·
Organizar y/o participar en conferencias,
coloquios, cursos e demais formación na materia.
Artigo 5.-
Actividades.
Para o
comprimento destes fins levaranse a cabo as seguintes actividades:
·
Intervención no ámbito da mediación: mediar en
situacións.
·
Desarrollo do exercicio da mediación.
·
Desempeñar as función de mediación das distintas
áreas.
·
Asesoramento a institucións.
·
Formación, investigación e difusión nas
distintas áreas (familiar, escolar, sociocomunitario, xudicial, entre outras).
CAPÍTULO III. ORGANOS DIRECTIVOS.
Artigo
6.- A Asamblea Xeral.
1. É
o órgano supremo e está constituída pola totalidade dos membros da Asociación.
2. Reunirase
con carácter ordinario unha vez ó ano dentro dos catro meses seguintes ó peche
do exercicio e con carácter extraordinario cando sexa convocada pola Xunta
Directiva, xa sexa a iniciativa propia ou por solicitalo unha décima parte dos
asociados. Dita solicitude deberá facerse por escrito.
3. A
convocatoria da Asamblea, na que ha de constar a orde do día, farase con quince
días de antelación a súa celebración e debe incluir o lugar, día e hora da
reunión.
4. Son
facultades da Asamblea Xeral:
·
Aprobar a xestión da Xunta Directiva.
·
Aprobar o orzamento e a memoria anual.
·
Examinar e aprobar o estado de contas.
·
Fixar a cuota dos socios.
·
Aprobar, modificar ou rechazar as propostas da
Xunta Directiva.
·
Elexir ou cesar ós membros da Xunta Directiva.
·
Modificar os Estatutos.
·
Dispoñer, gravar ou enaxenar os bens da
Asociación.
·
Expulsar os/as socios/as a proposta da Xunta
Directiva.
·
Integrarse ou separarse de federacións.
5. Nas
Asambleas os acordos adoptaranse por maioría simple dos presentes, non sendo
computables a estos efectos os votos en branco nin as abstencións.
6. Será
necesario maioría cualificada das persoas presentes para:
·
Nomeamento das Xuntas Directivas.
·
Acordo para constituir unha Federación de
asociacións ou integrarse nelas.
·
Disposición ou enaxenación de bens integrantes
do inmovilizado.
·
Modificacións de Estatutos.
·
Disolución da entidade.
A Asamblea considerarase válidamente constituída
sempre que asistan a metade máis un dos socios/as, en primeira convocatoria, ou
con calqueira número na segunda convocatoria. O prazo que mediará entre ambas
convocatorias será de media hora.
7. As
votacións serán públicas, salvo para o caso de elección da nova Xunta Directiva
que será secreta.
8. De
todas as Asambleas levantarase acta.
Artigo 7.- A
Xunta Directiva.
1. É
o órgano executivo da Asociación e componse de: unha Presidencia, unha
Vicepresidencia, unha Secretaría, unha Tesourería e 3 Vogalías.
2. A
Xunta exercerá o seu mandato durante dous anos, poidendo ser os seus compoñentes
reelexidos. As vacanates poderán ser cubertas provisionalmente pola Xunta
Directiva e ratificadas, no seu caso, pola Asamblea.
3. A
elección dos membros da Xunta levarase a cabo na Asamblea Ordinaria
correspondente ó ano en que deba ser realizada a renovación.
4. Os
cargos da Xunta Directiva serán gratuítos, sen perxuizo das dietas e gastos que
se ocasionen no exercicio das súas función.
5. A
Xunta Directiva reunirase cantas veces o determine o seu Presidente/a ou a
petición dalgún dos seus membros. En todo caso a Xunta reunirase ó menos unha
vez ó ano para preparar o orzamento anual e convocar a Asamblea Xeral
Ordinaria. Constituirase válidamente coa presenza da maioría dos seus membros.
A presencia do Presidente/a e do Secretario/a será inexcusable. Os acordos tomaranse
por maioría simple.
6. Estes
poderán causar baixa por renuncia voluntaria comunicada por escrito á Xunta
Directiva, por incumprimento das obrigas que tiveran encomendadas e por
expiración do mandato.
7. Corresponde
a Xunta Directiva:
·
Executar as directrices e os acordos aprobados
pola Asamblea.
·
Preparar tódolos asuntos que haxan de ser
presentados á Asamblea para a súa discusión e votación.
·
Tomar decisión entre Asambleas.
·
Promover os fins da Asociación.
·
Xestionar a Asociación.
·
Convocar as Asambleas e fixar a orde do día das
mesmas.
·
Exercer o resto de facultades que veñan
recoñecidas polos presentes Estatutos e pola lei.
8. Son
funcións do Presidente/a:
·
Representar legalmente á Asociación ante toda
clase de organismos públicos ou privados ou en calquera situación e ante quen
se requira.
·
Convocar, presidir e levantar as sesión que
celebre a Asamblea Xeral e as da Xunta Directiva, así como dirixir as
deliberacións de unha e outra.
·
Autorizar coa súa sinatura os documentos, actas
e correspondencia, así como os pagos e cobros.
·
Cando as situación o requiran poderá adoptar
decisión de carácter urxente, dando conta inmediatamente á Xunta Directiva.
·
Dar o Visto Bo ás actas das reunión e as
certificación que se libren.
9. O
Vicepresidente/a sustituirá ó Presidente/a en ausencia deste, motivada por
enfermidade ou calqueira outra causa, e terá as mesmas atribucións que el.
10. O
Secretario/a terá a cargo a dirección dos traballos puramente administrativos
da Asociación, expedirá certificacións, levará os libros da Asociación que sexan
legalmente establecidos e o ficheiro de asociados, e custodiará a documentación
da entidade, facendo que se cursen ás comunicacións sobre designación de Xuntas
Directivas e demais acordos sociais inscribibles ós Rexistros correspondentes,
así como a presentación das contas anuais e o cumprimento das obrigas
documentais nos termos que legalmente correspondan.
11. O
Tesoureiro/a efectuará os pagos e cobros que correspondan avalados coa sinatura
do Presidente/a e levará ó día a contabilidade da Asociación.
12. Os
Vogais terán as obrigas propias do seu cargo como membros da Xunta Directiva,
así como as que nazan das delegacións ou comisión de traballo que a propia
Xunta lles encomende.
13. As
vacantes que se puideran producir durante o mandato de calqueira dos membros da
Xunta Directiva serán cubertas provisionalmente entre ditos membros ata a
elección definitiva pola Asamblea Xeral Extraordinaria.
CAPÍTULO IV. SOCIOS.
Artigo 8.-
Adquisición da condición de socio/a.
Poderán ser
socios/as os/as dipromados/as e licenciados/as que teñan o título universitario
de Especialista en Mediación Familiar recoñeciodo pola Consellería de Familia,
Promoción de Emprego, Muller e Xuventude, así como todos aqueles especialistas
que a Asociación admita.
Artigo 9.-
Clases de socios.
1. Socios
fundadores, que serán aqueles que participen no acto de constitución da
Asociación.
2. Socios
de número, que serán os que ingresen despois da constitución da Asociación.
3. Socios
de honor, os que polo seu prestixio ou por ter contribuído de modo relevante á
dignificación e desarrollo da Asociación, fáganse acreedores a tal distinción.
O nomeamento dos socios de honor corresponderá á Asamblea Xeral a proposta da
Xunta Directiva.
Artigo 10.-
Baixa como socio.
Os socios
causarán baixa por alguna das seguintes causas:
1. Por
renuncia voluntaria comunicada por escrito á Xunta Directiva.
2. Por
incumprimento das obrigas económicas se deixara de satisfacer 3 cuotas
periódicas.
3. Pola
realización de actos contrarios o espíritu da Asociación, por calqueira causa
que atente contra os presentes Estatutos ou por conductas públicas ou privadas
que menoscaben ós fins ou o prestixio da Asociación. Nestes casos o asociado/a
será obxecto do correspondente expediente disciplinario por parte da Xunda
Directiva na que sempre se oirá ó interesado/a.
Artigo 11.-
Dereitos dos socios.
Os socios/as
de número e fundadores terán os seguintes dereitos:
1. Disfrutar
dos servizos e actividades que organice a Asociación e participar en cantos
actos organice.
2. Disfrutar
de tódalas ventaxas e beneficios que da Asociación poida obter.
3. Participar
con voz e voto nas Asambleas Xerais.
4. Acceder
ós cargos directivos da Asociación.
5. Estar
informados/as das actividades da Asociación.
6. Estar
informados/as da situación económica e patrimonial da Asociación.
7. Renunciar
a súa condición de socio/a en calqueira momento e por calqueira razón, notificando
por escrito a súa decisión á Xunta Directiva.
8. Facer
suxerencias ós membros da Xunta Directiva en orde ó mellor cumprimento dos fins
da Asociación.
Artigo 12.-
Deberes dos socios/as.
Os socios
fundadores e de número terán os seguintes deberes:
1. Observar
o cumprimento dos presentes Estatutos, así como os acordos tomados pola
Asamblea e a Xunta Directiva.
2. Coñecer,
apoiar e difundir os obxectivos e fins da Asociación.
3. Satisfacer
as cuotas establecidas.
4. Asistir
as Asambleas Xerais.
5. Contribuir
ó bo nome e prestixio da Asociación.
6. Desempeñar,
no seu caso, as obrigas inherentes ó cargo que ocupen.
Artigo 13.-
Socios honoríficos.
Os socios de
honor terán os mesmos dereitos a excepción dos que figuran nos apartados 3 e 4
do artigo 11. Así mesmo terán as mesmas obrigas a excepción das prevista nos
apartados 3 e 6 do artigo 12.
CAPÍTULO V. PATRIMONIO E RECURSOS ECONÓMICOS.
Artigo14.-
Patrimonio.
O patrimonio
fundacional da Asociación é de 1261€.
Artigo15.-
Recursos.
Os recursos
económicos previstos paro o desrrollo dos fins e actividades da Asociación
serán os seguintes:
1. A
cuotas dos socios/as.
2. As
subvencións, donacións, legados ou herdanzas que puidera recibir de forma legal
por parte dos asociados ou de terceiras persoas.
3. Calqueira
outro recurso lícito vinculado á mediación.
Artigo16.- O
exercicio asociativo e económico será anual e o seu peche terá lugar o 31 de
decembro de cada ano.
CAPÍTULO VI. DISOLUCIÓN E MODIFICACIÓN DE ESTATUTOS.
Artigo 17.-
Disolución.
A Asociación
poderá ser disolta por votación de dous tercios dos socios/as en Asamblea Xeral
Extraordinaria convocada a tal efecto e por as razón establecidas na Lei.
Artigo 18.- En
caso de disolución nomearase unha comisión liquidadora a cal, unha vez
extinguidas as débedas, e se existisen sobrante líquido o destinará para fins
que non desvirtúen a súa natureza non lucrativa (concretamente a outras
asociacións de mediación).
Artigo 19.-
Modificación.
1. A
modificación dos presentes Estatutos, corresponde á Asamblea Xeral
Extraordinaria adoptándose o acordó por maioría absoluta e sempre que estén
presentes máis da metade dos socios/as.
2. As
modificacións que se realicen comunicaranse ó Rexistro correspondente.
DISPOSICIÓN ADICIONAL
En todo canto
non esté previsto nos presentes Estatutos aplicarase a vixente Lei Orgánica
1/2002, de 22 de marzo, reguladora do Dereito de Asociación, e as disposicións
complementarias.
No hay comentarios:
Publicar un comentario